Yeni Bir Şans...






Her yılın ilk günü garip bir heyecan sarar bedenimi. Yeniyi, başlangıçları, tazeliği kim sevmez ki? Ben de severim; ama ürkerim de. Bilinmeyene,yaşanmamışlıklara ve yaşanamayacak olanlara karşı bir ürkeklik bu. Yanısıra bir de geçmişte bıraktığın yılın ağırlığı vardır üstümde. Yaptıklarım ve yapamadıklarım, kaçırdıklarım, kırdıklarım ve kırıldıklarım yüzünden. Kazandıklarımla beraber kaybettiklerim de vardır çünkü her yıl kesemde.


Benim bir de yıllık envanterim vardır ki evlere şenlik. Bir muhasebeci edasıyla bir gün önce sonlanmış olan o bir yılın dökümü yapılır. Hep zarardayım aslında. Daha artılar hanesi eksiler hanesini geçemedi. Bu envanterin tek muhatabı üstün gücüm, Allah' ım olunca da tabi sınıfta kalmış yaramaz çocuklar gibi eksik ve mutsuz ve panik oluyorum. Biliyorum ki kendime ve ona verdiğim kendime ve çevremdekilere dair sözlerin bir kısmı yine tutulamamış...


Yeni yıl böyle depresif başlamıyor aslında. Yeniler her zaman yeni bir kan olur dolaşımımızda. Tazelenir, tertemiz yeni bir nefesi içimize çekeriz. Yeni başlangıçlar yeni değişimler için yeni bir şanstır da... Sadece birkaç fiskeyle kendime hatırlatmaya çalışıyorum.. Yeni bir yıl... Sağlıklı ve ayaktayım... Ailem ve sevdiklerim sağlıklı ve hayatta. O halde neden kütlesel eylemsizliği bırakıp, önce kendin sonra sevdiklerin için gerekenleri yapmıyorsun? Sağlıklı ve hayatta olmak değil fark yaratan. Bitkiler çevremizdeki, doğadaki hayvanlar da sağlıklı ve hayatta. Şükür mekanizması iyi çalışmalı; evet. Bu kadar mı peki? Yapmamız gereken sadece bu mu? Yoksa; gelişmeli, değişmeli, 5 duyumuz dışında sahip olduğumuz diğer görüleri de ihmal etmemeli miyiz? Bizi diğer canlılardan ayıran ruhumuz ne olacak? En ihmal ettiğimiz yanımız değil mi? Ruhumuzu beslememiz, empatimizi geliştirmemiz, kendimizle ve herkesin kendi ilahi gücü ne ise onunla irtibatını güçlendirip tekrar barışması gerekmez mi?


Ben barıştım kendi içimde tüm kırıldıklarımla ve sevgiyle uğurladım onları. Bana yaşattıkları deneyimler ve dersler için teşekkür de ettim onlara. Benim öğretmenim oldular deneyimlerimde iyi ya da kötü. Kendimi de affettim yaptığım tüm hatalar için. Hala öğrenci , öğreniciyim bu hayatta. Sınıfta kaldığım dersleri alttan alırım dedim kendime... Yeni bir yıl var önümde. Projelerimi gerçekleştirmek için de... Kırdıklarım için de kocaman içi sevgi dolu bir özürler demeti de yolladım evrene.. Evren asla geciktirmez böyle dilekleri.. Bir de yardım istedim Allah'ımdan... Tüm planlarımı gerçekleştirmede bir vesile, bir rehber, bir ışık olsun diye... Olacak biliyorum..


Herşey çok güzel olacak. Herkes için... Hepimiz için. Kırdıklarım ve kırıldıklarım için de...


İyi yıllar herkese. Tanıdığım ve tanımadığım tüm güzel ruhlara. Hepinizi çok seviyorum...

11 Yorum:

sufi | 2 Ocak 2009 12:33

Can dost;
Yeni ve eski diye birşey olmamasına rağmen durup zaman zaman muhasebemizi yapabilmek güzelliğini yaşayabilmemiz muhteşem.Birşeyleri öğrendikçe hiçbirşey bilmediğimizi öğrenmemiz de bu deneyimin cabası.İçimizdeki o devlerin ne zaman baş kaldırıp bizi baştan çıkarma operasyonuna gireceklerinin fevmine varmak nasib olur inşaallah.Sınavlar ağırlaşarak da gelse, üstesinden gelme gücü de beraberinde gelir umarım.Senden sana sevgilerimle dilek.

beenmaya | 2 Ocak 2009 13:12

okurken gülümsedim kendime benzettiğim için :)) "gün sonu raporu" adlı yazımda da yazmıştım keşke her günün her yılın raporunu çıkarabilsek ve sunabilsek kendimize ve ona göre atabilsek sonraki adımlarımızı...ama olmuyor işte akıl ve yürek yaşananlardan alabileceğini alıp sonrasında yine kendi seslerine göre gidip duruyorlar öyle değil mi....2009un ilk günlerinden kocaman sevgilerimi yolluyorum sana ve de sadece bu senenin değil her senenin gönlünce geçmesini diliyorum...

özii | 2 Ocak 2009 14:43

Güzel başlangıçlar için , güzel düşünceler yeterli sanırım.
Herşey gönlünce olsun...

Brajeshwari | 2 Ocak 2009 15:32

çok güzel bir yazı.Ilık ılık, insanın kendine benzerliğini hissettiriyor okudukça..

2009 gelse de, muhasebelerimizi yapsakta herşey olmasi gerektiği gibi işliyor aslında..İyi kötü -güzel herşey olmasi gerektiği gibi..Yenilenmek sadece bakış açımızı değiştirmek ve farkında olmakla başlıyor.

Sevgilerimi yolluyorum sana..

Zeugma | 2 Ocak 2009 15:37

Harika bir iç hesaplaşma,harika bir yazı..
Okurken garip bir biçimde huzur buldum ayrıca...
Son derece objektifsiniz..
Allah'ın varlığına ve gücüne inanmak benim de en büyük dayanaklarımdan..
Ayrıca ''İlahi Adalet'' diye bir şeyin var olduğuna o kadar çok şahit oldum ki..
Hatalarımızı anlamak,empati geliştirmek..özellikle sınıfta kaldığımız dersleri alttan tekrar almak..Çok çok güzel !
Yeni yılda böylesine güzel ve pozitif bir yazı hazırlayıp mutluluk ve huzur enjekte ettiğiniz için size sonsuz teşekkürler ..
Sevgilerimle..

Su İzi | 3 Ocak 2009 21:43

sevgili dilek;
can dosttan can dosta:)
sınavclar ağırlaştıkça direnç te artıyor aslında. önemli olan galiba yorulduğunda çadır kuracak dostlar olması bir de etrafta.
bu arada yıllar geçtikçe aslında bildiğim herşeyin şekil değiştirdiğini gördüm. yani bildiğimi sandıklarım yanılsamalardan ibaretmiş. sevgiler benden sana..:)

beenmayacım;
gerçekten o an alabileceğimiz kadarını alıp belki de ne olursa olsun denyimlememiz gerekenler olduğu için bir anda balık hafızalı oluveriyoruz. bazen kaçış olmuyor tekrarlardan...
sevgilerimle..:)

özii;

güzel başlangıçlar ve nihayetler hepimizle olsun. teşekkürler ve sevgiler benden..:)

sevgili brajeshwari;

teşekkür ederim. gerçekten herşey olması gerektiği gibi aslında.. sadece bazen kabullenmeler iyi çalışmayabiliyor. farkındalık anahtar kelime galiba.:)

sevgili zeugma;
çok teşekkür ederim.:)
iç hesaplaşmalarımız olmasa asla yol katedemiyeceğimizi düşünüyorum.
eğer bir kaç dakika da olsa pozitif bir titreşime vesile olduysam ne mutlu bana ...

sevgiler benden:)

Adsız | 3 Ocak 2009 23:24

sevgili dostum,
geçtiğimiz bir yıl boyunca birlikte çok şey deneyimledik. Kimi zaman birbirimize rehber kimi zaman sınav arkadaşı olduk. aynı şeylerle test edildik çoğu zaman. Yeni yıda sınav sorularının çalıştığımız yerlerden çıkması dileğiyle seni çok seviyorum, iyi mutlu, huzurlu, sağlıklı, eğlenceli ve birlikte bir yıl diliyorum.

B. | 5 Ocak 2009 17:25

bazen öyle olur ki biri sizin adınıza anlatır hislerinizi. sizin hani bir kelime bile eklemeniz ya da çıkarmanız gerekmez. blogunuzu ilk defa ziyaret ettim. benim için harika bir karşılama oldu, memnun oldum efendim.sevgilerimle...

Nilambara | 7 Ocak 2009 00:48

Sevgili Hilal, bence de "herşey çok güzel olacak, herkes için"...
Hesaplaşmalarım sırasında farkettiğim her eksiye, her kırılganlığa, her olumsuzluğa minnettar oluyorum, bizi biz yapan onlar, yeter ki farkına varalım ve onları olduğu gibi kabullenip barışalım...
sen bunu çok güzel başarmışsın zaten, rehber ışığını yüreğinde bulmuşsun bile :))
yolun daima açık ve aydınlık olsun yaşamının her anında...
Sevgilerimle,

beenmaya | 22 Ocak 2009 09:51

nerelerdesin iyi misin herşey yolunda mı :)))

Brajeshwari | 12 Mart 2009 22:04

Bende nerelerdesin demek isteyenlerdenim...

Blog Listem